Top اصفهان Secrets

Wiki Article

کاخ چهلستون اصفهان جاذبه‌های شهری, آثار ثبت شده, معماری

تم بناؤه في القرن الرابع عشر من الميلاد في شرق مدينة أصفهان، ويربط الجسر قرية شهرستان في الجانب الشمالي بالمنطقة الزراعية على الضفة الجنوبية. ويعد بناء هذا الجسر مستمدا من نماذج رومانية، وقد صممت الدعامات الضخمة لحماية العوامات من سيول نهر «زايَنديه». وقد وضعت صدادات في الجانب الموازي لاتجاه تدفق المياه للتقليل من ظاهرة الدوامات التي تعمل على تآكل القراميد على الجوانب. وحسب النموذج الروماني، توجد قنوات ثانوية في الدعامات.

ساعت ورودی: در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۲ و در نیمه دوم سال از ساعت ۱۴ تا ۱۷.

خانه تاریخی زهتاب حالا دیگر متأسفانه جزو جاهای دیدنی اصفهان نیست؛ چراکه در سال ۱۳۹۴ به طور کامل تخریب شد.

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار تحقیقی، چهار روز پیش با انتشار اسنادی گفته بود مالکیت «۴۲۰۰ متر از زمین‌های مرغوب» در مجاورت «مدرسه علمیه امام خمینی تهران»، در منطقه ازگل در شمال تهران، به شرکت «پيروان انديشه‌های قائم» منتقل شده است که نام کاظم صدیقی و دو فرزندش در میان صاحبان به چشم می‌خورد.

هر قدر که به سمت جنوب ایران بیشتر سفر می‌کنیم، شگفتی‌ها بیشتر می‌شود. در این نوشته درباره جاهای دیدنی جنوب ایران بیشتر بخوانید.

نقشه جاهای دیدنی اصفهان در زیر آمده است. هر کدام از این دیدنی‌ها در اصفهان مشخص شده است.

در آن دوران، باغ‌ها و عمارت‌های فراوانی در اطراف این خیابان وجود داشت که بخش زیادی از آن‌ها در دوران قاجار از بین رفت. در دوران پهلوی اما به دستور رضا شاه، چهار باغ پایین درست شبیه به معماری چهار باغ عباسی ساخته شد تا این مجموعه کامل شود.

با همه این اوصاف، عده زیادی از شما سفر با خودروی شخصی را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهید؛ بنابراین، اگر در تهران زندگی می‌کنید با حرکت در مسیر آزادراه و گذر از قم، کاشان و شاهین شهر به اصفهان خواهید رسید.

مهم‌ترین ویژگی این مدرسه،‌ کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده آن است که هر بیننده‌ای را وادار به تحسین می‌کند.

در سال ۱۳۴۳ این باغ به مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد رسید و به مکانی برای بازدید عموم بدل گشت.

در دوران پادشاهی more info ناصرالدین شاه،‌ فردی به نام ملاباشی در این خانه اقامت داشت که بسیار میان مردم محبوب بود و به همین دلیل تا مدت‌ها نام این خانه، خانه ملاباشی بود.

غير أن هذا الشكل يعزى أيضا إلى التأثير الذي كان يظن حدوثه من قبل برج الرامي على المدينة. انظر أيضًا[عدل]

سلطانی افزود: «در قرارداد هتل جهان با بانک ملت، شماره حساب حوزه علمیه امام خمینی در تهران درج نشده است؛ به‌عبارت‌دیگر مبلغ اجاره هتل به‌جای واریز شدن به‌حساب حقوقی این مؤسسه پژوهشی‌آموزشی، به‌حساب شخصی مدیر مؤسسه و پسرش واریز می‌شود.»

Report this wiki page